30 Ogos 2010

20 Ramadhan....

Dicatat oleh Cik Ina di 9:28 PG
Salam dan selamat pagi....malas btul hari ni..biasalah isnin kan..takpe esok cuti lagi..MERDEKA!!!! sekejap jer dah 20 hr kita berpuasa..raya makin dekat..mcmne gan persiapan korang??dah setel ke belum??aku bab baju raya dah setel lah..bab biskut raya belum lagi..esok aku nk start buat..barang2 aku dah beli smua...harap2 menjadilah biskut2 tu nanti...Sabtu lepas mcm yg dijanjikan..aku gan my hubby keluar g sogo gan masjid india utk cari baju gan seluar my hubby..kitaorg plan dari umah naik keta pastu parking kt mana2 stesen LRT atau komuter sb my hubby kata gerenti KL jem teruk...fikir punya fikir..susah juga mcm tu..last2 kitaorg naik motor jelah...mmg betullah sangkaan kitaorg..jemmmm...selamat kitaorg sb naik motor..bole cilok2..mak aiii punyalah ramai org kt sogo smpai bersesak2...berlaga bontot ko....my hubby dh bgtau awal2 yg dia nk brand cheetah..senanglah..kitaorg terus tuju bahagian cheetah..pilih mana yg dia berkenaan pastu bayar..tak kuasa nk duk lama2 kt situ..setel bahagian my hubby..3 helai t-shirt gan 2 helai seluar...utk aku..sempatlah rembat handbag 1...dah sale 70% kan...hihihihi...pastu kitaorg ke masjid india sb aku nk cari tudung..cuaca punyalah panas...manusia jgn dikatalah...mcm semut...time tu my hubby dah cari port sb dia tk mau bersesak2..dia suruh aku jer g pilih tudung tu...dapatlah 4 helai tudung hasil rembatan aku..bukan tu saje..butang baju melayu gan brooch pun aku beli...tk habis lagi tu...kitaorg jalan skit kat arked sb aku nk cari baju kurung readymade...dapatlah sepasang...yg biasa2 jer..buat syarat ada...lepas tu kitaorg terus balik..tk tahan wooo panas....dah alang2 keluar ni kan..singgahlah kejap beli barang kuih..kata nk buat biskut kan...haruslah beli bahan2nya...setel smua...lega rasanya..walaupun penat tapi hepi...balik umah terus solat..pastu...zzzzzzzzz...penat sgt...dahaga btul hari tu....bangun2 jer dah kul 5...solat pastu terus masuk dapur utk juadah bukak puasa...tk yahlah nk berangan nk g bazar..gerenti my hubby tk layan punya...ptg tu aku buat mee goreng basah..pastu goreng keropok keping...bukak peti ais tgk ada sengkuang gan timun..aku pun potong2 pastu gaul gan kuah rojak mak bee...sedapnyeeee....mknlah kami berdua ala kadar je..janji kenyang.....utk sahur lak aku masak sambal telur gan goreng ikan...gambar tkde sb malas nk snap...pemalas btul kan......

0 ulasan:

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez