27 Mei 2011

Fikir positif...

Dicatat oleh Cik Ina di 4:24 PTG
"Saya minta kepada Allah setangkai bunga yang segar,
DIA bagi saya Kaktus berduri.
Saya minta kupu-kupu yang cantik,

diberi ulat berbulu.
Saya sedih & kecewa. Namun kemudiannya,

Kaktus itu berbunga, indah sekali dan ulat itupun bertukar menjadi kupu-kupu yang cantik.
Itulah jalan Allah. Indah pada masanya.

Allah tidak memberi apa yang kita harapkan tapi DIA beri apa yang kita perlukan.
kadang2 kita sedih, kecewa, terluka....

namun segalanya DIA sedang mengaturkan yang terbaik dalam kehidupan kita..

Kata-kata ini kerap kali aku baca tatkala aku dalam kesedihan kerana kata2 ini seolah2 beri aku kekuatan untuk menghadapi cabaran hdup ini...kata2 ini ibarat memujuk hati aku supaya lebih tabah...tak bermakna DIA tk beri apa yg kita inginkan kerana DIA tidak syg pada kita...tapi DIA lebih tahu segalanya...

0 ulasan:

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez