13 November 2010

Sabtu...

Dicatat oleh Cik Ina di 11:58 PTG
salam..amacam hr ni??bestkan cuti...nikmat wei duk umah..lalalalala..btullah kata org RUMAHKU SYURGAKU..aku mcm biasa..pagi2 settlekan apa yg patut..siap2 kemas umah tgk2 dah lunch time..so aku masak gulai/kari udang gan sayur campur jer..tu jelah menu kitaorg..masak byk2 takut mbazir lak nnti..ingat lebih baik tk ckup daripada lebih tapi membazir kan..
sarapan kitaorg disamping naget..naget lupa nk snap...

sila abaikan donut yg dah di ngap tu..hehehehhehe

ni dia bahan2 utk kari udang sempoi...yelah bg aku biar ringkas tapi sedap..sedap bg kitaorg berdualah kan..selera org lain tk tahulah..

bwg besar+bwg putih+halba campur ditumis sampai naik bau...


masukkan rempah kari yg dh dibancuh gan sedikit air...

mcm aku..kebiasaannya aku akan lebihkan kuahnya..bila dh mdidih msukkan udang, asam jawa gan perisa...
tunggu smpai msk..ok siap..btul tk aku kata sempoi..hehehehe..



3 gambar kt atas akan menghasilkan ni........

sayur campur...

ni dia kari udang sempoi ...

alhamdulilah..ni rezeki kami hr ni...

0 ulasan:

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez