24 Disember 2012

Teringin punya psl...

Dicatat oleh Cik Ina di 10:21 PTG

Oppss jgn buat andaian ye..aku msh berbadan 1 ye..tkde rezeki lg..korang doa2 lh utk aku ni..apa yg aku teringin tu???ni haaa spagetti..adalah 2kali aku tapau spagetti kt cafe bwh opis aku ni...masyaallah sungguh tk tepati selera aku..korang bayangkn kuah spagetti tu dibubuh cili giling,lada hitam gan cili padi..tahu apa rasanya...ceri beri aku 2 hari..tobat aku..baik aku buat sndiri..biarlh spagetti aku tk sama mcm omputih punya jnji sedap pd tekak aku..ni aku share resepi aku..
Bahan utama - daging kisar
Tomato biji - 2@3 biji
Carrot
Capsium
Cendawan butang
Blackpaper
Bwg besar - 1 labu
Sos blackpaper
Cili giling - 2sudu

Cara2 -: tumis bwg besar td smpai naik bau..masukkan daging kisar..kacau sekejap dan masukkn cili giling 2 sudu..biar cili btul msk pastu masukkan tomato biji..masukkn sedikit air..reneh smpai tomato hncur..masukkan sos blackpaper dlm 2-3 sudu..masukkn carrot, capsium gan cendawan butang..kacau lg..pastikan btul2 msk ye..last sekali rasakan dgn garam,serbuk blackpaper,gula gan perisa..tadaa dh siap..jgn lupa celur spagetti..

2 ulasan:

Maryam on Rabu, 26 Disember, 2012 berkata...

Latina. saya pun teringin gile nak makan spageti tapi tak sempat lagi nak buat..tgk awak post kat sini la laaaaaa teringin...haduii....

Latina on Rabu, 26 Disember, 2012 berkata...

hihihi...klu dah teringin sesuatu tu kan mmg tak senang duduk kan..baik awak masak cepat2...

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez