03 Disember 2012

Manusia ni mcm2...

Dicatat oleh Cik Ina di 10:25 PG
Hai2...Monday Blues ke??alah mcm tak biasakan..aku pagi td liat juga nak bangun tapi bila ingatkan balik tu semua tipu daya syaitan..tak yah nak ikut sgt..alhamdulilah pas mandi gan solat subuh dah ok...ni kira luahan hati akulah ni..yela ni blog aku kan..sukahati i lah...gini citenya..kejadian berlaku jumaat lepas di lobi opis..sementara menunggu my hubby dtg jemput balik..duduklah aku kt sofa di lobi tu...kebetulan my hubby lambat skit hari tu sb dia pi site...selain aku ada sorang lg yg duduk kt situ..di luar lobi adalah 2-3 org lagi yang menunggu...fenomena biasa bg opis aku ni...sedang aku layan perasaan..datanglah seorang kakak ni..aku tkde rapat gan dia..kenal gitu2 jer..lama juga aku tak terserempak gan kakak ni...lg pun bagus gak tk jupe sb dia ni ramah terlajak...aku klu org over2 ramah ni kureng sket lah...duduk jer kakak ni terus cuit aku..korang tahu apa yg dia ckp kt aku..." Cuba tengok tu..ramainya org peknen "..apa korang rasa??bukan nk tnye kabar kita..cuit aku semata2 nk bgtau ramai org peknen kt lobi tu...rasa nk bg penampar tak??aku terus sentap terus berpaling ke arah lain tnpa kata apa pun..sb nya aku terasa sgt2...bagi aku manusia  spesis mcm nilah yg buat org seperti aku ni mudah terasa..apa motif dia kata mcm tu kat aku...orang luar takkan faham perasaan golongan TTC mcm aku ni..isu peknen gan anak adalah isu yg teramat sensitif tau..org bole jer ckp.."sy faham perasaan awak"..apa yg awak faham ye...melainkan senyum sinis...aku dah masak dengan semua ni...ALLAH tak uji seseorang hambanya kecuali dia tahu bahawa hambanya itu kuat utk hadapi smua ni??? dan ALLAH uji kita kerana DIA lebih sayangkan kita...

2 ulasan:

Zuriat Impian@Ahkak ZI on Rabu, 05 Disember, 2012 berkata...

Sabarlah ya dik.

Mmg ada spesis mcm ni.
Mulut longkang x de insuran.
Cakap sesedap rasa.
Puas hati perut dia agaknya bila dapat sakitkan hati orang lain.
Semoga Allah membalas perbuatannya...(maaflah!doa yg x baik tapi ahkak ZI cannot help it la yang.baca pun dah sakit ati!)

Cik Ina on Jumaat, 07 Disember, 2012 berkata...

Tq Ahkak ZI...btul kata akak..mungkin dia dapat 1 kepuasan bila buat org mcm tu..takpelah ALLAH maha mengetahui segalanya...

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez