30 November 2011

Health Screening

Dicatat oleh Cik Ina di 1:51 PTG
Salam...ada rupanya..hehehe..mcm biasalah..amacam??ok ke??aku entahlah..ni meh aku nk citer skitlah..skit je tau...hr ni aku ada buat health screening..buat kt opis akulah..sebenarnya aku takut nk buat ni..yelah takut tkleh terima kenyataan..ciss mcm ada pyakit berbahaya konon..korang tahulah aku ni kadang mkn tk henggat dunia..kadang2 lupa diri..kadang2 insaf..tapi disebabkan dah ada kesedaran..aku telah myahut cabaran itu..yelah bila umur dan menjangkau 30 ni..mcm2 penyakit duk hai2 kt kita kan..sebelum melarat baik kita mencegahkan..program health screening ni diadakan sekali gan derma darah..bab derma darah ni aku tak berani lg..takut ooooo...kang belum apa2 aku dah tumbang dulu..mcmne tu???ok..test dah buat..alhamdulilah... tekanan darah ok..gula dalam darah ok..kolesterol dlm darah pun ok..yg tk ok overweight tau aku ni...adooo..mcmne ni...tkpe tak terlambat lg untuk berubah kan..pasni kita jaga mkn dan diet..aku ni risau sb aku ni suka mkn mende manis2..tp oklah gula dlm darah aku normal...pastu aku join diet talk..insaf jap aku..pasni kena jaga mknlah..bak kata nutrision tu tadi..gaya mkn kita yg mendorong mengundang pyakit..yelah skrg ni fastfood bukan main byk lagi..pasni pandai2lah kita ubah cara mkn demi kesihatan kita...


pasni kena rajinlah guna body mass index calculator (BMI) untuk dapatkan berat yg ideal..korang agak2 bole tak aku kembali kurus mcm anak dara dolu2???best gak kan klu slim melim ni...hahaha kuat benor berangan aku ni..tp tk salahkan..bukan kena bayor pun....

1 ulasan:

2a2i on Khamis, 01 Disember, 2011 berkata...

opppp health screening....smua ok tapi BPku naik mendadakkkkk....aduzzzz

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez