05 Julai 2013

RINDU....

Dicatat oleh Cik Ina di 7:18 PG
Hari ni hari ke 27 abah pergi meninggalkan kami..ye sememang aku menghitung hari2 ketiadaan abah..semakin hari semakin aku merindui abah..setiap kali solat pasti airmata akan mengalir tatkala alfatihah dibaca utk disedekahkan pada abah..setiap masa dan ketika,abah sentiasa ada di hati aku..terlalu payah aku nak luahkan betapa remuknya hati ini bila kehilangan org yang paling kita sayang...Minggu depan dah nak puasa...lagi lah aku sedih..pertama kali kami berpuasa tanpa abah...Ya ALLAH...aku sebagai anak pun terasa yg teramat sgt kehilangannya..apa tah lagi ma aku..selama 34 tahun hidup bersama...sekelip mata abah pergi...1 ujian buat aku gan ma...Ramadhan kali ni tkde apa2 bagi aku..apa lagi syawal..jika dulu..tiap kali balik kg sambut ramadhan..pasti abah gembira..berbuka dan bersahur bersama2...smua tu tinggal kenangan yang pasti tersemat ketat di hati aku...tp persoalannya...mampukah aku????semasa taip entri ni pun airmata aku menjurai2..apa2 berkaitan gan abah aku akan menangis..sampaikan berus gigi yg dia guna semasa datang ke rumah aku pun aku dah simpan utk kenangan..suratkhabar yg dia baca sebelum kami ke beijing pun aku simpan sama...pasti korang kata aku teruk..lantaklah nk kata apa...kita tak sama...lain org lain cara..klu bole setiap benda yang berkaitan abah, aku nk simpan...cara kita menyayangi org tak sama..hidup aku skrg seolah2 tanpa arah tuju..bukannya aku nak meratap tapi aku terlalu sedih....aku cuba berlakon yang aku kuat depan my hubby gan ma...sb aku tak mau ma sedih..aku tahu ma sedih sgt2...tapi kekadang depan my hubby, airmata aku pasti mengalir...aku tak mampu tahan..mcm semlm..pas solat maghrib aku baca surah yassin..tak sempat habis baca,aku dah menangis....teringat2 pada abah...Entri bercuti di Beijing rasanya aku tkkan buat...sb aku tak mampu...tulah permintaan terakhir arwah abah...dia nk sgt bercuti gan kami..smpaikan ajak aku gan my hubby sebanyak 3 kali..beria2 dia pujuk kami..smpaikan aku naik pelik..nape gan abah ni ???tiba2 terdetik kt hati aku...klu aku tak penuhi..terjadi apa2 pasti aku akan menyesal...rupa betul...YA ALLAH...masa kt sana, arwah abah ada cakap..nk beli apa2 beli jelah..belum tentu kita akan datang lagi......rupanya abah nak pergi buat selama2nya.....AL-FATIHAH...

4 ulasan:

sweet tooth on Sabtu, 06 Julai, 2013 berkata...

Salam cik ina, i doakan smg cik ina sekeluarga tabah menghadapi ujian Nya. InshaAllah, ini cuma perpisahan sementara. Hubungan dgn arwah ayah cik ina, masih boleh diteruskan dengan menyedekahkan pahala buatnya. Perpisahan mmg memeritkan, take your time. Semoga Allah ringankan rasa sedih cik ina dan berikan ketabahan dan kesabaran menghadapi ujian Nya.

Cik Ina on Isnin, 08 Julai, 2013 berkata...

wkuslm sweet tooth..tq..

Shazrina on Isnin, 08 Julai, 2013 berkata...

salam..takziah atas kehilangan cik ina. Semoga ayah cik ina akan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Semoga cik ina sekeluarga tabah menghadapi ujian allah ini.

Cik Ina on Isnin, 08 Julai, 2013 berkata...

wkuslm Shazrina...terima kasih..salam perkenalan..kami sekeluarga redha atas pemergiannya..sesungguhnya kami amat menyayangi dia tapi ALLAH lagi sayangkan dia...

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez