31 Oktober 2012

Bersawang lg berhabuk..

Dicatat oleh Cik Ina di 11:07 PG

Hai2...kembali bersiaran..lama gile tk update kn..almaklumlh jiwa kacau..hari ni rs ok skit dan ada kerajinan..ma gan adik aku br je naik bas td balik tganu..ye ma aku ikut aku balik KL baru ni ms aku balik kg raya haji..mood keja kureng sb cuti lama br ni..yelh dh M besar punya kn..apa aku nk cite lg ek??haaa aku nk share resepi bole?alah sempoi punye resepi..ayam percik ala latina bole?gini..sebelum balik raya tu aku kena cerry berry+demam..selera tentulh ke laut..teringinlh nk mkn ayam percik..aku pun godek2lh..

Bwg merah+bwg putih+kunyit hdup+serai+lengkuas= diblend

Masukkn kedlm santan berserta gan ayam..masak dengan api perlahan..jgn smpi pecah santan tu..bila ayam dh nmpk  masak, kuarkan..pastu bakar ayam smbil curahkn sedikit kuah prcik td..oppps lupa kuah percik td tu jgn lupa bubuh garam,perisa gan gula..pndai2lh rasa ikut tekak masing2..bila ayam dh garing..angkatlh dan sedia utk ngap..alah lupa lg..dlm kuah percik tu msuk juga skeping asam keping ye..ok settle resepi sempoi aku..aku suka2 je nk share..

0 ulasan:

 

** DiARi CiK iNa....CiK iNa DiARi...** Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez